Thursday, January 15, 2009

Antara kerjaya n cita2..

Cita2 n kerjaya?? erm...adekah itu sama?
...........................................................................................
sbenarnye mende ni lain..kerjaya adalah kerjaya sekarang n cita2 adalah impian yg kita sasarkan.. kebanyakan daripada kita mesti mempuyai cita2 yg berlainan sejak dari kecil hinggalah ke peringkat universiti...erm..aku yakin sbb aku sendiri pon mcm tu jugak..
Dulu pas dapat result PMR aku trus masuk ke aliran sains..konon nak jadi doktor..
mgkin dulu aku berfikiran pendek coz bagi aku nak jadi doktor ni cam kacang jek..
pastu kuar plak result spm..
hahaha!! nak masuk U pon terkontang-kanting..but aku xputus asa...
aku lanjutkan pelajaran ke form 6...DALAM BIDANG SAINS JUGAK!!!
hehehe!! tapi cita2 aku trus beubah..sampailah satu ari aku terbaca akhbar n tgk iklan yg agak menarikk!!
Menjadi pegawai dalam angkatan tentera malaysia!! wow!...cita2 aku pon berubah.....
n...aku dapat temuduga kat johor waktu tu..
n..di pendekkan crita aku pon dapat masuk ke kolej tentera darat...
sampailah aku ditauliahkan sbg leftenan pada thn 2007 walaupon waktu tu aku baru berumor 20thn!!!!
erm..so..skrg itulah kerjaya aku...n cita2?????
heee~ hampeh jek...........

No comments:

Post a Comment